Ahad, 16 Oktober 2011

Princess Hypocrite - AWESOME


Meh, aku nak malukan korang depan satu skolah!

Sape kata aku cuma review manga dan anime pro? PUHLEEEZZZZZ even amateurs pun perlukan review jugak tau.

Tapi jangan salah anggap. Satu-satunya sebab aku panggil Adrian ni sebagai amatur hanyalah kerana dia belum buat debut dalam mana-mana majalah tanah air. Tapi dengan kebolehan dimiliki beliau, rasanya dia dah ada kemampuan cuma menunggu masa untuk membuat kemunculan pertamanya di pentas komik tanah air. Time will tell.

Komik beliau ni layak untuk direview kerana tema gelap dan kemantapan ekspresi watak direka oleh Adrian. Paling menjadi adalah para pembaca akan dapat merasakan dan menjiwai setiap watak dalam komik ini. Gila kau. Aku tak ingat bila last time aku menyumpah seseorang watak dalam komik. Watak utama cerita ini bernama Ikezawa Emi, seorang class rep yang berpengaruh. Tetapi dalam hatinya sebenarnya tersembunyi rasa jelek dan benci yang mendalam terhadap lelaki. Dia merangka pelan untuk memalukan kaum adam di kelasnya dengan menyamar sebagai satu entiti misteri bernama Alice. Alice membuat satu pengumuman bahawa dia akan mendedahkan rahsia setiap lelaki yang tidak mengaku pernah melihat atau menyimpan majalah lucah. Perancangan rapi di samping bantuan tidak berbelah bahagi sahabat Emi, mereka mula mendedahkan keaiban mereka yang tidak mahu mengaku bahawa mereka adalah pervert.

Pembaca pastinya akan membenci watak utama dengan begitu mendalam sekali. Namun itulah sebenarnya yang dimahukan oleh Adrian. Kerana semakin anda membenci watak utama, semakin anda akan mengikuti cerita ini bagi mengetahui kesudahan buat watak utama. It's simple logic. You don't need troll science to explain that. Senang cerita jika anda benci watak utama, maknanya Adrian berjaya menarik pembaca. GILE AHHHH!!!!

Apa makan Adrian nih?

Lukisan persis pelukis Death Note? Ya memang kerana idola beliau adalah Obata Takeshi. It's normal for people to imitate their idols. Adrian juga tidak terkecuali. Lukisan beliau yang mantap dan dibantu cerita yang menarik serta tema gelap yang amat sesuai dengan gaya beliau membantu menjadikan Princess Hypocrite sebagai sebuah bacaan penting setiap kali diupdate. Tak percaya kau?? Aku gila menunggu dia update komik dia. Well untuk sebuah karya yang top notch, kena la bersabar sikit. Dia takde tenaga pembantu nak tolong die ink and do whatever shit. Jadi kesabaran itu perlu ada untuk seorang fans kalau anda masih ingin membaca karya yang awesome.

Kini Princess Hypocrite sedang melalui arc pertamanya. Seorang kaum adam akan ditumbangkan oleh Alice kerana tidak mengaku sebagai seorang pervert. Macam biasa, aku menyumpah jugak watak utama dia. Apapun aku serius tabik Adrian sebab berjaya membuat aku RAGEEEEE depan laptop aku sambil menghentak penumbuk di meja macam kene sawan tapir. Aku harap beliau teruskan melukis demi kesejahteraan umat manusia. Aku merepek? Peduli ape aku. Kalau tak puas ati meh tulis artikel sendiri.

Dan aku harap dari review ini, pelukis amatur di luar sana akan menjadi lebih bersemangat. Siapa kata amatur tak boleh buat cerita menarik. HELL Adrian proves that even amateur can make an awesome piece. You just need to believe in yourself. Even if you don't believe in yourself, just believe in me. Believe in me who believes in you!! Sounds familiar? I'll let you pick a wild guess ;3

Here's the link to the comic, niggas. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.197774460258729.39782.100000785282116&type=3#!/photo.php?fbid=197774590258716&set=a.197774460258729.39782.100000785282116&type=3&theater

That's all peepes. Btw, Adrian, gua nak claim 20 sen duit iklan boleh?

Dah2 abes cerita. Gi claim lolipop kat Kazuinato.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan