Khamis, 2 Februari 2012

Thursday Thoughts #1

I'm back betch

Thursday Thought ialah segmen baru dalam blog ni. Thursday Thoughts akan diupdate setiap hari Khamis, setiap 2 minggu. So next week takde Thursday Thoughts. But a week after akan update satu artikel. Dikendalikan oleh aku sendiri, The Great Pedosagi, segmen ini is mainly about my thoughts and opinion about some issues in the AniManga world. Jadi sila baca elok2. Ini ialah PENDAPAT aku sahaja. Kalau korang bash aku kerana mengutarakan pendapat aku mengenai certain issue, aku akan assume korang sebagai manusia bermentaliti kelas ketiga, berfikiran sempit dan bangang melantun tahap 20. Pendapat itu dikongsi untuk dibincangkan. Kalau baru bagi pendapat dah kene trash memang sah korang bangang.

Untuk memulakan segmen ni aku takmoh la bincang benda berat2. Aku rasa sesuatu yang cheesy dan isu yang agak lama boleh aku gunakan untuk kickstart this new segment. Jadi aku mau bincang mengenai FANSERVICE

That's right folks. FANSERVICE. We love them. I mean, sape yang tak suka fanservice? Golongan tak sihat tanpa nafsu je yang tak teruja tengok fanservice. Jadilah decent camner pon, korang kene akui behind your decent attitude, there's a beast within.

Tapi aku bukan nak bincangkan mengenai sama ada korang gemar atau tidak fanservice ini. What boggles my mind is that whether it is normal, or is it necessary to put as much fanservice in one single anime or manga? PERLU KE?


THIS

Tak perlu aku cakap, korang sendiri pon perasan kan?? Kalau sesebuah anime moden takde fanservice memang tak sah. Kalau yang genre biasa2 dah ade hardcore ecchi, korang bayangkanlah cerita bergenre Harem, Ecchi, Yaoi dan yang sama erti dengannya?? Lagilah banyak. Silap haribulan, boleh juling mata tengok objek terlebih lantun di kaca TV


WARNING: LATUNAN MAUT MAMPU MENJULINGKAN MATA ANDA

Bukanlah nak kata old anime takde ecchi. Ade tu memang ada. Love Hina, Midori no Hibi dan yang sama waktu dengannya pun ada unsur hardcore ecchi gak. Tapi berpada-pada la. Kalaupun ko nak mengetengahkan cerita macam tu, make sure la jalan cerita ko best. Kalau cerita ko berterabur dan hanya mengharapkan ecchi serta fanservice sahaja untuk menarik viewers, you're better off drawing a hentai manga goddamit!!

Kami(baca sebagai aku) peminat anime tak kisah kalau ada fanservice dalam anime kegemaran aku. Dalam anime favourite aku, Tengen Toppa Gurren Lagann, Yoko pakai tak cukup kain aku ok je. Jadi kenapa aku tak kondem TTGL? Sebab walaupun Yoko memang seksi dan berkali-keli menjulingkan mata aku dengan pakaian dia yang mencucuk mata, TTGL tetap memiliki kualiti penceritaan yang bagus. Kalau cerita ko bagus, aku tak kisah pun. Tapi majoriti(bukan semua) cerita anime sekarang tak memiliki kualiti cerita yang bagus. Camner nak layan?


Panty shot. PERVS, FEAST YOU EYES

Kalau aku nak tengok fanservice sahaja, baik aku tatap gambar bogel Yoko di depan skrin. Tapi aku tak buat. KENAPA?? Sebab aku nak layan CERITA bukan FANSERVICE. Mungkin sekali sekala tu boleh la, tapi haramjadah pe kalau setiap episod ada benda tu?

Aku perhatikan ini sudah menjadi satu trend. Fanservice sekarang sudah boleh jadi modal utama sesebuah manga atau anime. Aku malas nak list senarai anime atau manga yang mengutamakan fanservice sebab nanti ramai yang melatah. Lu pikir la sendiri.

In the end, this will just end up as another rant coz nobody will give a shit about a random blogger who start this blog for fun. Takde sape kisah tapi ade aku kisah? Sekurang-kurangnya sambil aku bercerita ni mungkin ada yang sependapat dengan aku kan? Dan dari situ kami leh berbincang dengan lebih mendalam mengenai perkara ni. Atau kalau ada yang tak setuju, kita leh berbincang secara matang. This way kita leh mengembangkan lagi pengaruh AniManga.

That's the main purpose of this segment. Jadi meh kita discuss. You, do you like em? I mean, too much fanservice. You think it's good for the industry?

Jom bincangkan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan