Ahad, 4 September 2011

TRIBUTE TO THE TRUE MALAYSIAN HERO

A tribute to the REAL Malaysian hero

Kita memang minat ramai adiwira-adiwira, superhero-superhero, orang-orang kuat dan orang minyak (no, scratch that) yang direka oleh pelukis-pelukis dalam dan luar negara. Tapi tahukah anda hidup kita ini dikelilingi oleh para hero yang bertungkus lumus siang malam demi menjaga keseimbangan dunia? Tanpa salah seorang dari hero ini, maka dunia akan hilang keseimbangannya. Tanpa kita jangka, seleceh-leceh pekerjaan sebenarnya adalah salah satu cabang HEROISM. Tak percaya? NAH!! Lihat saja pengutip sampah sarap di kawasan perumahan masing-masing. Kerja yang jijik dan tidak signifikan? SALAH!! AKU TAMPAR KAU LAJU-LAJU!!! Bayangkan tanpa mereka, siapa yang sanggup untuk melonggok sampah sarap dan membersihkan bumi kita? Tak ke haru Malaysia kalau tiada mereka ini?? Fikir!!! Fikir sejenak!!! Betapa korang menghina mereka yang mencari rezeki halal, padahal merekalah HERO dalam kehidupan seharian kita. SALUTATIONS TO EVERY HEROES OF OUR DAILY LIVES

Bercakap mengenai hero, post kali ini adalah tribute buat THE REAL HERO OF MALAYSIA. Seorang yang bekerja demi mencari rezeki halal, dan terkorban. Ya, Malaysians. Buat pertama kalinya post aku tidak bertemakan isu dalam dunia AniManga. Kali ini, post ini aku tujukan buat Allahyarham Noramfaizul Mohd Nor. Wartawan Malaysia yang terkorban dalam serangan hendap di Somalia baru-baru ini. Pada aku, beliau adalah seorang HERO. Terkorban ketika sedang bertugas boleh dikatakan sebagai syahid kecil, sama seperti seorang pelajar yang terkorban dalam perjalanan menuju ke tempat pengajiannya. Beliau sanggup untuk membuat liputan di negara bergolak Somalia walaupun tahu nyawa menjadi taruhan. Hari ini, Malaysians kehilangan seorang WIRA.

Di kesempatan ini, aku ingin mengucapkan salam takziah buat balu Allahyarham. Dan aku mohon kepada pembaca blog ini, marilah kita bertafakur seketika, dan kita hadiahkan bacaan surah al-fatihah kepada Allahyarham. Semoga rohnya diletakkan di kalangan orang yang beriman.

Al-Fatihah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan